• 28/02/2022

Turundusjuhtidel on tavaliselt tippjuhtkonnas lühike iga, ometi on eestlased selles edukad. Miks?

Turundusjuhtidel on tavaliselt tippjuhtkonnas lühike iga, ometi on eestlased selles edukad. Miks?

Turundusjuhtidel on tavaliselt tippjuhtkonnas lühike iga, ometi on eestlased selles edukad. Miks? 1024 467 Merle Viirmaa

Turundusjuhtidel on tavaliselt tippjuhtkonnas lühike iga, ometi on eestlased selles edukad. Miks? EBSi podcasti värskes episoodis kirjeldavad pika staažiga tippjuhid Piret Mürk-Dubout (Tallink Grupp) ja Merle Viirmaa (EBS Executive Coaching Centre), mida annab ettevõttele see, kui turundusjuhti kaasatakse tippjuhtkonda ning turundust nähakse osana strateegilisest juhtimisest. Muuhulgas tuleb juttu ka sellest, miks häid näiteid tasub uhkusega kopeerida.

🎧Spotify: https://spoti.fi/3rXWhY9 🎧Apple: https://apple.co/3GVY8Ro 🎧Youtube: https://lnkd.in/gSkxF6VT

 

Peamised arutelud seoses turundusjuhtide ja nende rolliga ettevõttes:

  • Turunduse roll ettevõtetes on aja jooksul muutunud. Varem nähti turundust sageli kui eraldiseisvat funktsiooni, mis keskendus reklaamide ja müügikampaaniate loomisele. Tänapäeval on turundus strateegilisem valdkond, mis on tihedalt seotud ettevõtte äristrateegiaga.
  • Edukad turundusjuhid peavad olema võimelised mõtlema strateegiliselt ja mõistma finantsidest. Nad peavad suutma oma tööd mõõta ja tõestada selle väärtust ettevõttele.
  • Oluline on, et turundusjuhil oleks selge arusaam ettevõtte missioonist, visioonist ja väärtustest. See aitab neil luua turunduskampaaniaid, mis on kooskõlas ettevõtte üldiste eesmärkidega.
  • Hea turundus peaks eristama ettevõtet konkurentidest ja looma tugeva brändi.
  • Turundusjuhid peavad suutma efektiivselt suhelda teiste osakondadega, sealhulgas müügimeeskonna, tootearendusmeeskonna ja finantsosakonnaga.
  • Eestis on palju andekaid turundusjuhte, kes on töötanud edukalt rahvusvahelistes ettevõtetes. See on tingitud tõenäoliselt Eesti väiksusest, mis sunnib turundajaid olema paindlikud ja kiiresti õppima.

Mõned lisapunktid:

  • Turunduse ja müügi vahel peaks olema tihe koostöö. Mõlemad osakonnad peaksid töötama koos, et saavutada ühiseid eesmärke.
  • Oluline on pidevalt jälgida turutrende ja klientide ootusi. See aitab turundusjuhtidel luua kampaaniaid, mis on relevantsed ja tõhusad.
  • Turunduses on oluline olla loominguline ja innovatiivne. See aitab ettevõttel silma paista konkurentide seast ja luua klientidega tugevaid suhteid.

Täiendavad mõtted turundusjuhtide rollilele suunatud intervjuus:

  • Aja planeerimine ja innovatsioon:  uudishimu olulisus ja julgus proovida uusi ideid.
  • Elukestev õppimine: Elukestev õppimine on edu saavutamiseks ülioluline.
  • Juhtkonnaoskused: Turundusjuhi roll on oluline kogu ettevõtte strateegias ja juhtimises.
  • Innovatsioon ja riskide juhtimine: Innovatsioon on edu saavutamiseks ülioluline. Turundusjuhid peaksid võtma riske ja katsetama uusi ideid. Oluline on riskide juhtimine ja samal ajal vajadus olla teadlik võimalikest ebaõnnestumistest.
  • Koostöö ja sidemed: Koostöö ja sidemed on edu saavutamiseks üliolulised. Turundusjuhide peaksid tegema koostööd teiste osakondadega ja looma tugevaid suhteid oma klientidega.
  • Turundusjuhtide roll tegevjuhtide järeltulijatena: Uuringuid näitavad, et turundusjuhid on sageli edukad tegevjuhid. See on tingitud nende laialdastest teadmistest ettevõttest ja nende võimest luua tugevaid suhteid klientide ja teiste osakondadega.

 

 

Tundsid ära mõne oma isikliku arenguvajaduse või meeskonna coachingu väljakutse? Kui oled valmis kasvama ja vajad sel teel kaasamõtlejat, fookuse hoidjat ning selguse loojat, siis võta minuga ühendust.